Pages

keskiviikko 4. tammikuuta 2017

Henkilövaaka

Vuosi 2016 on ohi ja 2017 alkoi rauhallisissa merkeissä porukoiden luona (olen ollut koko lomani täällä). Huomaan kuitenkin jo tavallaan odottavani että pääsisin kouluun ensi viikon maanantaina, takaisin arkeen, vaikka samalla pelkkä ajatus koulusta kauhistuttaa. Niin paljon asioita on tekemättä ja olen jäljessä. Pelottaa että petän tänäkin (koulu)vuonna kaikki ja ehkä kaikista eniten; petän itseni. Pitää kuitenkin nyt vaan yrittää saada kaikki asiat hoidettua ajantasalle, vaikka se kuinka ahdistaisi ja tuntuisi vaikealta.

Kuten aina yleensä ennenkin tässä joululomalla on tullut syötyä kamalasti suklaata ja muita herkkuja, mikä alkaa käydä päähän. En osaa sanoa tätä tunnetta ahdistukseksi, mutta hyvin epämiellyttävä se on silti ja paino on jatkuvasti mielessä.

Päätin siis että kun pääsen kotiin ostan itselleni henkilövaa'an ja vaikka mulla ei pitäisi olla niin silti huomaan asettaneeni itselleni tavoitepainon. Enää mun tavoite ei ole olla sairaalloisen laiha, vaan vielä Tässä tavoitteessakin olisin BMI.n mukaan ylipainoinen, mutta vähän pelkään silti että tämä tavoite alkaa käydä mun päähän liiaksi. Että häiriintyneet ajatukset ruokaa kohtaan alkaa nostaa päätään ihan liikaa. En kuitenkaan tiedä mitä tehdä asialle.

Pitäisi perääntyä vielä, kun on mahdollista, mutta samalla pää pistää vastaan ja pelkään liikaa lihovani takaisin sinne missä olin vuosi sitten ja vielä siitä yli. Suoraan sanottuna pelkään päätyväni samanlaiseksi mitä tätini on, joka on todella lihava ja koko suku puhuu siitä sen selän takana kaikkea paskaa.

Mä haluan laihtua, olla alle 100 kg ja pysyä siellä.

Yritän kuitenkin pitää edes jotenkin järken päässäni enkä antaa sairaiden ajatusten sumentaa, koska mä olen liian useastikin jo elämässäni todennut että itsensä näännyttäminen ei toimi ja johtaa vaan paskaan. Niin monta kertaa sitäkin tullut tehtyä.

Mä muistan itkeneeni hillittömästi jo ala-asteella sen takia, koska pelkäsin lihovani ja lihovani ja inhosin itseäni. Helvetin hyvä elämä ollut siis jo silloin.

Kaiken kauniin lisäksi haluan vaan viiltää aivan helvetisti, mutta pitäisi kestää vielä kaksi päivää. Voi hitto.

Tässä välissä on muutaman päivän tauko eli asiat on menneet eteenpäin ja uutta tullut ilmi.

Sain ostettua henkilövaa'an kuten suunnittelinkin ja paino oli tänä aamuna 115,7 kg eli olen lihonut vitusti liikaa (n. 7 kg). Ällöttää.

Otin käyttöön pienen vihkon johon kirjaan ylös kaiken mitä syön ja mahdollisesti yritän suunnitella etukäteen mitä syön. En tiedä auttaako, mutta kokeillaan.

En ole kamala kalorien laskemisen fani, mutta tältä päivältä, kun laskin niin kalorit oli n. 2080. Yritän vähentää kaloreita pikkuhiljaa jonnekin 1300 paikkeille.

Ensimmäinen "goal" olisi painon suhteen 110 kg ja sen jälkeen 99,9 kg.

Ran.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano ääneen mitä ajattelet